«Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімі  Зелёный бор ауылының мектеп-гимназиясы» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Школа-гимназия села Зеленый бор отдела образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

Схема проезда

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ата-аналарға жасөспірімдерге мамандық таңдауға көмектесу бойынша ұсыныстар

Мамандықты және онымен байланысты барлық нәрсені зерттеу

Мамандықты таңдау кестесін бірге жасаңыз:

1) мамандық таңдай отырып, адам ақша табудың жолын ғана емес, әлеуметтік ортаны, өмір салтын да таңдайды. Баланы болашақ жұмысы қандай талаптарға сай болуы керек деп ойлауға шақырыңыз.

2) осындай талаптардың ең егжей-тегжейлі тізімін жасаңыз (жалақы деңгейі, еңбек сипаты мен жағдайлары, бедел, жұмыспен қамту, нақты жұмыспен қамту және т.б.).

3) осы тармақтарды бағандарға, ал жолдарға - балаға ең тартымды болып көрінетін кәсіптердің атауларын жазыңыз.

4) кестені толтыру кезінде талап пен мамандықты салыстырыңыз: егер олар сәйкес келсе, осы ұяшыққа плюс, егер жоқ болса, минус қойыңыз.

5) қандай мамандық ең көп пайда тапқанын талдаңыз. Мүмкін, осы мамандықтың жанында бала өз кәсібін іздеуі керек. Әрине, бұл әдіс ең дәл емес. Бірақ оның артықшылығы-ол оқушыға өз бетінше ойлауды ұсынады (және, мүмкін, бірінші рет!) жеке құндылықтар жүйесінде, өзінің болашағын қалай көретіндігінде.

Нақты әлеуметтік-экономикалық жағдайға (қажеттілік, бедел, жалақы және т. б.) назар аударыңыз.)

"Қосымша ақпарат" қағидасы: белсенді (баламен бірге!) еңбек нарығы, жаңа және болашағы бар мамандықтар туралы ақпарат жинаңыз. Бұған жыл сайын шығарылатын каталогтар, кәсіби журналдар, сондай-ақ интернет-сайттар көмектесе алады. Кейде мұндай басылымдарда бала өзінің бар екенін білмеген мамандықты табады (және оның ата-анасы да білмеді!).

Баланың "мен.... болғым келеді" деген кезде, ол не істей алатынын және бұл жағдайда не қажет екенін түсініңіз

Кәсіби әлем туралы білімді кеңейтіңіз. Таңдау үшін Сіз нені таңдау керектігін білуіңіз керек. Сонымен бірге, жасөспірімнің өмірлік тәжірибесі шектеулі екені анық, оның еңбек қызметі туралы идеялары үзінді, кейде шындыққа жанаспайды. Мысалы, көптеген жоғары сынып оқушылары менеджер боламын деп мәлімдейді, бірақ олар бұл жұмыс деген сұраққа нақты жауап бере алмайды. Басқалары "мамандық" және "лауазым" ұғымдарын шатастырады, мысалы: "мен бастық болғым келеді!"Ата - ананың міндеті-сарапшы болу, ол туралы ақпаратпен бөлісу: осы немесе басқа кәсіптің не екенін, ол қандай шектеулер қоятынын айту. Сіз достар мен таныстарды тарта аласыз. Мысалы, егер сіздің балаңыз заңгер бола ма, жоқ па деп ойласа - және сіздің таныстарыңыздың арасында дәл солай болса - олардан балаңызбен сөйлесуді, тіпті оны жұмысқа апаруды сұраған жөн. Мұндай қарым-қатынас тәжірибесі жасөспірімді таңдалған мамандық туралы идеяларының қаншалықты шындық екендігі туралы ойлануға мәжбүр етуі мүмкін

Алыс кәсіби мақсатты (арманы) бөліп көрсету, оны басқа өмірлік мақсаттармен (жеке, отбасылық, бос уақыт) байланыстыру
Өзіңіз үшін жақын және орта перспективалар жүйесін алыс мақсатқа қарай қозғалыс кезеңдері ретінде құрыңыз

Егер орта мектеп оқушысы тек армандап, ештеңе жасамаса, оған қанша уақыт бар екенін және не істеу керектігін талқылап, нақты жоспар құруға көмектесу керек.

Мамандықты ғана емес, онымен байланысты өмір салтын және қолайлы қызмет түрін таңдау кезінде ескеріңіз

1) " сөзден іске!"Тек әңгімелер мен әңгімелермен шектелмеңіз. Жасөспірімдер ересектердің, әсіресе ата-аналардың пікіріне өте күмәнмен қарайтынын бәріміз білеміз. Тікелей тәжірибе әлдеқайда маңызды. Егер бала қандай да бір мамандыққа қызығушылық танытса, оны мамандандырылған үйірмеде, бөлімде, сыныпта "жаттығуға" шақырыңыз. "Ішінен" мамандығын бағалауда бастапқы кәсіби тәжірибені алу міндеті.

2) балаға күзгі немесе қысқы демалыста белгілі бір әрекетті таңдап, жұмыс істеуді ұсынған пайдалы.

3) экскурсияға! Баланы кәсіби оқу орнының "Ашық есік күніне" апару жаман емес - және жақсырақ емес. Мұндай сапарларға шамадан тыс мән бермеңіз - бұл жерде сіздің балаңыз өзінің студенттік жылдарын өткізгісі келетіні міндетті емес. Міндет-көру, сөйлесу, сезіну "менікі емес".

4) мамандық таңдау үшін бар мамандықтар әлемін түсініп қана қоймай, ең алдымен өзіңді - өзіңнің жеке қасиеттеріңді, қабілеттеріңді, ұмтылыстарыңды білу керек. Адам бір жағынан оған қызықты, ал екінші жағынан оның қабілеттеріне сәйкес келетін  мансаптық биіктерге жетеді. Мысалы, дизайнерге визуалды логика мен бейнелі ойлау, журналистке бөлшектерді байқай білу және ойларды дәйекті түрде жеткізе білу және т. б. маңызды.

Іздеуден, тәуекелден қорықпаңыз, қателерді батыл түрде түзетіңіз, дұрыс таңдалмаған жолдан оралыңыз және қажет болған жағдайда негізгі бағытта сәтсіздікке ұшыраған жағдайда резервтік опцияны табыңыз. Балаңызға таңдалған жолда сәтсіздікке ұшыраған жағдайда "қосалқы нұсқаны" дайындауға көмектесіңіз. Балама нұсқаларды талқылаңыз! Баламен болашақ мамандығы туралы сөйлескенде, бір нұсқаға ілінбеңіз. Әдетте, жасөспірімнің өзі қосалқы аэродром туралы ойламайды, сондықтан ата-аналар үшін оның алдына сұрақ қою керек: егер ол жоспарланған нәрсені жүзеге асыра алмаса не істейді? Баламаның болуы баланың кернеуі мен мазасыздығын азайтады. Сіз тікелей сұрай аласыз: "егер сіз экономист бола алмасаңыз, не істейсіз?»

 

Белгіленген мақсаттарға жету жолындағы қиындықтарды (сыртқы және ішкі) түсіну

 

Қиындықтарды жеңудің жолдары мен құралдарын белгілеу (жоспарлау)

Осылайша, мамандық таңдау-бұл жасөспірім өміріндегі маңызды қадам, сонымен бірге ескеру қажет түрлі аспектілерді қамтитын күрделі, бірақ қызықты процесс. Есіңізде болсын, мамандық таңдау жасөспірімдерде жиі күмән мен қиындықтар туғызады, өйткені 14-16 жаста олар психологиялық тұрғыдан өз таңдауын жасауға әлі дайын емес. Сондықтан олар ересектердің көмегіне мұқтаж. Егер жасөспірім мамандықты өзі таңдамаған сияқты көрінсе, онда ол одан әрі оқуды және мамандықты игеруді баяу және ауыр міндет ретінде қабылдайтынын түсіну керек.

Жаңартылған күні: 12.10.2020 09:27
Құрылған күні: 12.10.2020 09:27

Текст